Topic: How to rotate the 2d effect

I have a question about 2D effect
I can't rotate the 2D effect like the picture.
I'm sorry. Please tell me the solution.

お久しぶりです。2Dエフェクトに関する質問があります。
画像のように2Dエフェクトが左右で反転されません。
申し訳ございせんが解決策を教えていただけますでしょうか。

http://imepic.jp/20220225/857740
http://imepic.jp/20220225/857741
http://imepic.jp/20220225/862900

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Re: How to rotate the 2d effect

If you are spawning the particle with "universal fighting engine", you need to click the "mirror on right side" checkbox in the particles tab. Also, make sure you have the "Override Prefab rotation" checked.

「ユニバーサル戦闘エンジン」でパーティクルをスポーンする場合は、パーティクルタブの「右側のミラー」チェックボックスをクリックする必要があります。また、「プレハブの回転をオーバーライド」がオンになっていることを確認します。

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Re: How to rotate the 2d effect

Thank you very much. But I'm sorry
Where is the "Override Prefab rotation"?

ありがとうございます。ですが申し訳ございません。
"Override Prefab rotation"の項目はどこにありますでしょうか?

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Re: How to rotate the 2d effect

https://i.imgur.com/T4WAfVY.png

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Re: How to rotate the 2d effect

I'm sorry. There is not "Override Prefab rotation" in the Particle Effects.

http://imepic.jp/20220227/536860

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Re: How to rotate the 2d effect

What version of UFE 2 are you using? I think you are using an older version.


どのバージョンのUFE2を使用していますか?古いバージョンを使用していると思います。

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Re: How to rotate the 2d effect

I will update the new version.
Thank you very much.

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Re: How to rotate the 2d effect

Hello.
I will update the new version.
I found the "Override Prefab rotation".
But I can't rotate the 2D effect.
I tried some setting, but I couldn't
I'm sorry. Please tell me how to setting.

こんにちは。
UFEを最新のバージョンにアップデートいたしました。
"Override Prefab rotation" を発見いたしました。
しかし、2Dエフェクトを反転させることができません。
いろいろ設定を行ってみましたが、できませんでした。
大変申し訳ございません。設定方法を教えていただけませんでしょうか。

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Re: How to rotate the 2d effect

You can use a non hitting projectile to handle the effect rotation.
Make sure you have mirror on right side checked.


ヒットしない発射体を使用して、エフェクトの回転を処理できます。
右側のミラーがチェックされていることを確認してください。
https://i.imgur.com/T3q0mGo.png
https://i.imgur.com/Ncg415G.png

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Re: How to rotate the 2d effect

Thank you very much for teach me.
But I'm Sorry.
I tried the setting like the picture.
But the effect didn't rotate.
Is there the cause in the Particles?

I use the render "Billboard" and the shader "Alpha Blended" .


教えていただきありがとうございます。
ですが申し訳ございません。
画像のように設定を行いました。
しかしエフェクトは反転されませんでした。
パーティクルなどエフェクトに問題があるのでしょうか?

私は現在renderは "Billboard" 、shaderは "Alpha Blended"を使用しております。
(上記以外での設定ではエフェクトが表示されませんでした。)

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Re: How to rotate the 2d effect

I don't think "Billboard" is causing the issue.

I'd recommend having your particle object be a child object of the prefab.
https://i.imgur.com/Re0gDWU.png

You can private message me your prefab and I can see if I can get it to work.

「ビルボード」が問題を引き起こしているとは思わない。

パーティクルオブジェクトをプレハブの子オブジェクトにすることをお勧めします。

あなたは私にあなたのプレハブにプライベートメッセージを送ることができます、そして私はそれを動かすことができるかどうか見ることができます。

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12 (edited by apollo 2022-06-18 03:18:02)

Re: How to rotate the 2d effect

@FreedTerror

Having"mirror on right side" checked or "Override Prefab rotation" checked doesn't work for me either for Particle Effects.

I try use Projectiles but for some reason the first frame of my projectile animation appears at the top of the screen.

https://ibb.co/ZXtXfHf

How can I fix this please?

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Re: How to rotate the 2d effect

If your using custom hitboxes and projectiles to spawn particle effects (recommend in 2.4.1) for this you will need to create a custom hitbox dedicated for prefab spawning.

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Re: How to rotate the 2d effect

@FreedTerror Sorry, I don't get the terminoloy.

I created a simple projectile from an Intro move. That projectile just happens to be a girl walking across the screen. It doesn't need hitboxes because it's an intro move.

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Re: How to rotate the 2d effect

Are you using custom hitboxes for your intro animation?
Create a hitbox that will be used as a spawn position for your prefab
https://i.imgur.com/2QztBpB.png

Then just follow my non hitting projectile setup in one of the above posts.

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